Kibo X

EN B

Pris 42900,-

Ta kontakt for tilbud

2,5-LINER | CELLER: 51 | ASPEKTFORHOLD: 5,6 | VEKT: 4,0 KG (STØRRELSE XS) | SERTIFISERING: EN/LTF B

Den første 2,5-liner for Mid-B-klassen! KIBO X (EN/LTF B) har alt du trenger for en vellykket og avslappet flytur: ytelsen og topphastigheten til en hybrid, den høye passive sikkerheten til en middels paraglider og sist, men ikke minst, den store morofaktoren med fint innstilt håndtering. Denne kombinasjonen overbeviser talentfulle B-klasse-nykommere så vel som avanserte piloter - selv under krevende forhold. Franta Pavlousek (UP-gliderdesigner): "Hvorfor bare tilby 2.5-liners fra topp B-segmentet og oppover? Vi har grundig testet ulike tilnærminger i konstruksjonen og valgte hybrid 2.5-liner-konseptet for den endelige prototypen. Det har rett og slett vist fordel i alle aspekter: ytelse, håndtering og til og med sikkerhet - sammenlignet med de klassiske 3-liner prototypene vi testet Med andre ord: I utviklingen av KIBO X har hybridkonstruksjonen smeltet så godt sammen med sitt høye sikkerhetsaspekt at resultatet kan kalles. mid-B med god samvittighet Dette gjør toppmoderne design og topp ytelse tilgjengelig for en enda bredere målgruppe.

Maksimal ytelse med store sikkerhetsreserver på samme tid. Forbedret pitch stabilitet, livlig håndtering, ny toppfart og hyggelige tilbakemeldinger i termikk. Miniribs for en aerodynamisk optimalisert bakkant BTS Brake Reefing System for best mulig termiske egenskaper. Dobbel 3D-panelforming og 3D-negativ panelforming for optimalisert forkantprofil FSS (Front Section Support) på toppseil for høy ytelse og stabilitet i turbulens. Nye HPR-reiser (High Performance Risers) med mulighet for svært effektiv "C"-kontroll. Hos UP står "X" i glidernavnet for "cross" og derfor for hybrid 2.5-liners, som kombinerer det beste fra 2-liner- og 3-liner-designene

Hva er nytt?

For første gang har 2,5-linjers design blitt introdusert i den populære KIBO-serien, og gir piloter i midt-B-segmentet muligheten til å nyte en så kraftig, men sikker paraglider. Toppfart og termiske egenskaper, som pitchstabilitet, er nok en gang forbedret. Nytt er også HPR-riser som tilbyr enkel, effektiv akselerasjon og mulighet for "C"-styring. C-styring refererer til gliderkontroll via presis optimalisering av angrepsvinkelen til glideren, akkurat som disse systemene fungerer på 2-liners konkurransevinger og våre høyytende B- og C-vinger SUMMIT X, KANGRI X og TRANGO X. Begrepet "C-styring" har blitt noe etablert. Med KIBO X som 2,5-liner kaller vi derfor fortsatt tilsvarende «C»-styring. Alternativt kan man generelt snakke om "rear riser"-styring. Hvem er Kibo X for? Alle som ønsker å bytte fra A-klassen til B til fordel for mer omfattende terrengflyging, vil finne KIBO X som mid-B den perfekte paraglideren å glede seg over lenge og som har den nødvendige ytelsen for å videreutvikle ferdighetene sine . At det er en 2,5-linjers glider står ikke i veien for dette – tvert imot: Som den første 2,5-linjers glider i midt-B-segmentet gjør KIBO X denne overgangen enklere enn noen gang før. Dens store sikkerhetsreserver og håndterbare ekstreme flyatferd kombinert med bemerkelsesverdig topphastighet er også attraktive for sikkerhetsbevisste hyppige flyreisende. Det er ikke for ingenting at de aller fleste piloter er fast hjemme i B-segmentet. Forutsatt at du flyr aktivt, er KIBO X en avslappet vinge å sveive og dra på tur - avhengig av humøret og planen for dagen.

Alternativer:

High-A: Prøv vår DENA. High-B: Vår SUMMIT X og dens lette versjon, KANGRI X, scorer høyt her. Hvordan flyr Kibo X? Nesten for bra bare for det lokale fjellet – dette følte vi allerede med forgjengermodellen til KIBO X. Det store potensialet for distanse flyging blir enda tydeligere her, fordi KIBO X er lett å lansere, lett å akselerere når man krysser daler samt ivrige etter å slå inn termikk og effektivt konvertere dem til høyde. Det er en veldig manøvrerbar vinge uten å være nervøs. Stabiliteten på banen er utmerket. Så du kan holde deg avslappet selv i turbulens. Dette gjør det attraktivt for de som flytter opp fra A-klassen så vel som for avanserte, sikkerhetsbevisste hyppige flyreisere. Inkludert i leveringen: Flex Bag, Riser Bag, kompresjonsstropp, reparasjonssett, UP-gave, e-manual Ryggsekk kan bestilles valgfritt!

Størrelse                              XS         S         SM       M       L
Overflate (m2)                    20,4     22,3    24,3    26,1     37,8
Overflate prosjektert (m2)    17,4    19,2    20,9    22,4    23,9
Flatt spenn (m)     10,7    11,2     11,7    12,2   12,5
Prosjektert spenn (m)     8,7    9,1     9,6     9,9    10,2
Flatt sideforhold     5,6    5,6    5,6    5,6     5,6
Projisert sideforhold    4,4    4,4     4,4   4,4     4,4
Celler    51     51     51    51    51
Total linjelengde inkl. Bremse (m)    238     250     261    270    279
Totalt antall linjer inkl. Bremse    158     158     158    158  158               
Vekt    4,0     4,2     4,5     4,8    5,1
Kategori EN    B    B     B     B   B
Startvekt optimal    60-78      70-90     80-103   90-115  105-130

Forrige
Forrige

Dana EN A

Neste
Neste

Lhotse 2 EN B