Forhåndsvarsel om nye UP paraglidere 2025
Vi er glade for å starte neste år med tre nye paraglidere:
- RIMO 2 (EN/LTF A)
- MAKALU 5 (EN/LTF B)
- LHOTSE X (EN/LTF B)
Forhåndsbestilling er nå mulig, leveranser forventes å starte i januar 2025.
RIMO 2 - La oss gå!
Tre linjer | Celler: 42 | Sideforhold: 4,9| Vekt: 4,4 KG (størrelse XS) | Sertifisering: EN/LTF A
Trygg, enkel og likevel manøvrerbar - RIMO 2 er en ekte allrounder for trening og en avslappet start på paraglideventyret. Høy passiv sikkerhet kombinert med et nytt utviklingsnivå karakteriserer RIMO 2 som en mid-A-vinge av siste generasjon. Rullestabilitet og topphastighet er ytterligere forbedret sammenlignet med forrige modell. En nyutviklet materialblanding sikrer robusthet kombinert med moderat vekt og en hendig pakningsstørrelse. Dette gjør det morsomt å fly!
• Nytt høystyrkestoff for det øvre duken: Dominico D 30 kombinert med Porcher Skytex 38 HF for cellene
• NGA (New Generation Airfoils) for maksimal stabilitet med best ytelse
• BTS (Brake Tension System) for best mulig termiske egenskaper
• Dobbel 3D-panelforming for optimal forkantprofil
• AIP (Air Intake Pockets) for et rent luft på undersiden av duken for å forbedre glide- og akselerasjonsadferd
• FSS (Front Section Support) på det øvre duken for høy ytelse og stabilitet i turbulens
• OLS (Optimized Line Scheme) for lavt linjemotstand og høy stabilitet med lav tendens til å legge på
• Nye farger
MAKALU 5 - Får frem det beste i deg
3-liner | celler: 42 | sideforhold: 5,3 | vekt: 4,6 KG (størrelse XS) | sertifisering: EN/LTF B
I likhet med den populære MAKALU 4 har etterfølgeren alt piloter trenger for å dra full nytte av lav-B-klassifiseringen. Trygg, enkel og med en ekstra porsjon potensial for distanseflyvninger. Den typiske UP-håndteringen er selvfølgelig også tilbake ved start.
• Høyere ytelse enn forgjengeren, men like sikker og enkel å fly
• 3-linjers konsept med fargekoding av linjenivåene for enkel sortering før avgang
• Forbedret risergeometri for effektiv bruk av speed systemet og høyere topphastighet
• NGA (New Generation Airfoils) designet for maksimal stabilitet kombinert med best ytelse
• AIP (Air Intake Pockets) på nedre forkant bidrar til å holde formen på luftinntaket nøyaktig til enhver tid, spesielt under akselerert flyging
• FSS (Front Section Support) for en perfekt definert forkant. Dette gir fordeler i form av økt ytelse, vektbesparelse og enkel pakking
• Miniribber og BTS (Brake Tension System) på bakkanten for en aerodynamisk optimalisert profil
• Dobbel 3D-forming reduserer bretter i stoffet og øker ytelsen
• Praktiske Snaplock-magneter for feste av bremsespakene
• 5 størrelser - XS, S, SM, M og L - som dekker et vektområde på 58-130 kg
LHOTSE X - Lys opp eventyrene dine!
2,5 linjer | celler: 51 | sideforhold: 5,6 | vekt: 2,9 KG (størrelse S) | sertifisering: EN/LTF B
Som en 2,5-linjers hybrid tilbyr vår ultralette LHOTSE X det fulle potensialet til B-klassen for langdistanseflyvninger - med en ekstremt liten pakkestørrelse og kun 2,9 kilo i størrelse S. Den finjusterte håndteringen og mye fart gjør den er den ideelle følgesvennen for fjellentusiastiske mellomprodukter fra A-klassen så vel som avanserte piloter som verdsetter sikkerhetsreserver. LHOTSE X er spesielt nyttig for fotturer og fly og reiser takket være vår perfekt tilpassede CompressSmart-pakkesekk.
• "X" i vingenavnet står for "cross" på UP og derfor for hybrid 2.5-liners, som kombinerer det beste fra 2-line & 3-liner design
• Ultralett stoff (Porcher Skytex 27 dobbeltbelagt for topp- og bunnduk, Porcher Skytex 27 for indre struktur) med forsterkninger der det gir mening og liten pakningsstørrelse
• Maksimal ytelse med store sikkerhetsreserver samtidig
• Forbedret pitchstabilitet
• Livlig UP-håndtering, ny topphastighet og hyggelig tilbakemelding i termikk
• Miniribs for en aerodynamisk optimalisert bakkant
• BTS (Brake Tension System) for best mulig termiske egenskaper og håndtering
• Dobbel 3D-panelforming og 3D-negativ panelforming for optimal forkantprofil
• FSS (Front Section Support) og RSS (Rear Section Support) på topp- og bunnseil for høy ytelse og stabilitet i turbulens
• Lette HPR-stigerør (High Performance Risers / Light) med mulighet for svært effektiv "C"-styring